نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند
سرخط خبرها

درخواست از شهردار برای محافظت از باغ خونی

  • کد خبر: ۱۲۲۲۲
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
درخواست از شهردار برای محافظت از باغ خونی
شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی در نامه‌ای به شهردار مشهد خواستار جلوگیری از تخریب باغ‌های داخل شهر و حفاظت از باغ خونی شد. ۲۵۵میلیارد و ۲۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان رقم پایه پیشنهادی برای فروش باغ خونی است که بانک کشاورزی در قالب آگهی مزایده چند روز گذشته در رسانه‌ها منتشر کرده است. آخرین مهلت شرکت در مزایده و تحویل پاکت‌های پیشنهادی هم ساعت۱۳ فردا (پنجشنبه) عنوان شده است.
در بخشی از این نامه به خشک شدن باغ‌هایی در محدوده میدان جانباز تا هتل هما هشدار‌هایی داده شده است. در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده، نوشته شده است: «اخیرا در جراید اعلانی درج شده مبنی بر آنکه باغ خونی مشهد بی توجه به ثبت ملی آن، توسط بانک کشاورزی به مزایده گذاشته شده است. با توجه به اینکه این باغ و بنای تاریخی آن در مرکز مشهد واقع است و علاوه بر نقش مهمی که فضای سبز آن در تصفیه آلودگی شهر دارد، ثبت فهرست آثار ملی شده و جزو اماکن تاریخی محسوب می‌شود، از آن مقام محترم تقاضا دارد با دخالت در حفاظت از باغ خونی و دیگر باغ‌های داخل شهر از تخریب و تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شود. همچنین در این رابطه گزارش‌ها و مستندات حاکی از آن است که در محدوده میدان جانباز تا هتل هما نیز متأسفانه باغ‌هایی در حال خشک شدن است و ظاهرا عده‌ای پیوسته مقدمات این خشک شدن را فراهم می‌کنند تا شاید از زمین سوخته باغ‌ها برجی تجاری یا «شاپینگ مالی» جدید بروید. شبکه سمن‌های محیط زیستی خراسان رضوی بر این باور است که شهرداری مشهد می‌تواند و باید از این فاجعه جلوگیری کند و با پشتیبانی قانونی می‌توان از تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها که سرمایه‌های ارزشمند شهر و بخشی مهم از اکولوژی شهر به شمار می‌آید، ممانعت به عمل آورد. به این وسیله از جناب عالی درخواست می‌شود تا در این مسئله ورود کنید و همه امکانات شهرداری را برای این امر مهم بسیج نمایید. بی شک هواداران محیط زیست پشتیبان این سیاست خواهند بود.»
در انتهای این نامه نیز آمده است: «یقینا جناب عالی آگاهید که فاجعه‌ای که بر باغات تهران رفت، چه تأثیر مخربی بر هوای کنونی تهران داشته است و نباید بگذاریم این رویه در شهر مشهد تکرار شود. مسلما آیندگان و نسل فردا بر چگونگی عملکرد ما در حفاظت از این ابنیه تاریخی و نگهداری از فضا‌های سبز و زیبای شهری قضاوت خواهند کرد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->